Eerst praten

ZINN vindt het belangrijk dat medewerkers zich respectvol opstellen naar bewoners, cliënten, hun familie/mantelzorgers en elkaar, en goede omgangsvormen tonen. Hiervoor hebben wij een gedragscode voor medewerkers vastgesteld. Goede omgangsvormen en communicatie zijn daar onderdeel van. Deze is in iedere locatie beschikbaar.

Als u een klacht heeft, bespreek die dan eerst met degene op wie de klacht betrekking heeft. Een rustig gesprek kan vaak al veel oplossen. Lukt dit niet of leidt het eerste gesprek niet tot een oplossing, dan kunt u altijd contact opnemen met de leidinggevende van uw afdeling of met de clustermanager van de locatie. 

Komt u er samen niet uit? 

Leidt dit gesprek niet tot de gewenste inzichten of oplossingen, dan kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij de Raad van Bestuur via het e-mailadres c.deniet@zinnzorg.nl. Een persoonlijke brief sturen is ook mogelijk. Als u uw naam en adres toevoegt, neemt de Raad van Bestuur contact met u op. U kunt uw brief inleveren bij de receptie in uw locatie of opsturen naar:

ZINN 
t.a.v. Carry de Niet, Raad van Bestuur
Postbus 51
9750 AB Haren

Ondersteuning

U kunt zich desgewenst kosteloos laten ondersteunen door de externe klachtenfunctionaris van ZINN. Zij kan u van advies dienen met betrekking tot de indiening van een klacht en u bijstaan bij het formuleren van de klacht en/of het onderzoeken van de mogelijkheden om tot een oplossing voor de klacht te komen.

De externe klachtenfunctionaris van ZINN is mevrouw Hennie van Beek. U bereikt haar per mail: h.vanbeek@zinnzorg.nl of via telefoonnummer: 06-20561965.

Natuurlijk hopen we dat uw klacht intern naar tevredenheid wordt opgelost. Is dat niet het geval, dan kunt u uw klacht extern kenbaar maken bij de Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Thuiszorg waarbij ZINN is aangesloten.

Geschillencommissie Verpleging Verzorging en Thuiszorg
Postbus 90600
2509 LP Den Haag